Modul Eth PHY pro obecne pouziti

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Čtvrtek Leden 31 08:51:22 CET 2013

Pokud vam staci .hex tak napriklad v tomto projektu najdete i tu binarku,
dal treba jen ST32F4discovery a nejaky PHY, testovano na 10$ z ebay
http://blog.tkjelectronics.dk/2012/08/ethernet-on-stm32f4discovery-using-
external-phy/
tu je k tomu video
http://www.youtube.com/watch?v=EjOinds1f18

Ciprian

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>
Datum: 31. 1. 2013
Předmět: Re: Modul Eth PHY pro obecne pouziti

"

Dekuji Vam.

Je toho pomerne hodne a je to urceno pro Eclipse, tak se tim zkusim

nejak prokousat a predelat to do Makefile podoby, pripadne to pouzit

jen jako studijni material.

Pro pokusy a oziveni Ethernetu by mi uplne stacila jen binarka

s nejakou jednoduchou funkci (napr. prevodnik TCP-serial na pevnem

portu s pevnou prenosovou rychlosti), pokud mozno bez nastavovani

PHY, protoze defaultni hodnoty jsou vetsinou pouzitelne a je to pak

nezavisle na pripojenem HW.

Slo mi jen o to mit nejaky overeny SW, abych pri laborovani s HW vedel,

ze se na SW muzu spolehnout a nemusel hledat chyby najednou na

obou mistech.

Navazu na debatu, ktera tady probihala o usporadani adresaru a vubec

organizaci projektu (vlakno ARM a Makefile). Takze dalsi text uz se

netyka obsahu tohoto konkretniho projektu, jen na nem chci demonstrovat

to, co jsem psal v tom vlakne o Makefile.

Zde je prave videt, jak je (podle me) slozite a pracne vniknout do projektu,

ktery je cely distribuovany vcetne vseho ve zdrojacich. Pritom drtiva
vetsina

z toho jsou veci konstatni, do kterych uzivatel nebude nijak zasahovat

(FreeRTOS, LwIP, obsluha Ethernetu, knihovny pro standardni I/O). Pripadne

do nich bude zasahovat jen velmi mala podmnozina vyvojoveho tymu.

Proto jsem tam navrhoval (a sam to tak delam) oddelit jednotlive nezavisle

moduly a udelat z nich knihovny.

Takze v mem pojeti by tento projekt mel v jednom adresari knihovny

std_io.a, freertos.a, lwip.a a pripadne eth.a, k nim pak prislusne headery.

Tyto sekce by byly nezavisle a knihovna by se vytvarela vlastnim Makefile.

Zdrojaky jednotlivych knihoven by zily ve svych vlastnich adresarovych

strukturach, ktere by nebyly podadresarem daneho projektu. Jediny

stycny bod by byly *.a a headery. Stejne, jako je to na velkych systemech,

napr. na Linuxu - tam taky s aplikaci nikdo netaha zdrojaky TCP stacku.

Ale kdyz potrebuju, tak si je v jejich vlastnim bydlisti najdu.

No a pak vlastni projekt by obsahoval jen nekolik velmi malo zdrojaku,

plne poplatnych dane aplikaci. Vse ostatni by se linkovalo jen z tech

knihoven.

Myslim, ze "rozdel a panuj" neni spatna metoda ani v programovani.

A taky je videt, jak efektivni je pouziti Makefile. Protoze Eclipse nemam

a neznam, bude pro me hodne narocne vubec nejak zprovoznit preklad

a dosahnout nejake binarky. V pripade Makefile by pripadny spolupracujici

nebo prebirajici uzivatel proste napsal "make" a bylo by vymalovano.

Pokud by byl zvykly na nejake sve IDE, tak by mu proste rekl, ze toto

je "Makefile-projekt", coz prakticky kazde IDE a spousta editoru umi.

Je fakt, ze pri vyvoji na MCU jsou nekdy ty zavislosti trochu vic provazane,

nez na velkem systemu. Takze aby me nekdo nechytal za slovo, ze to

treba nejde jen tak proste rozseknout na kusy. Ano, zrejme se pri tom

bude muset trochu premyslet. Ale pri vyvoji vice projektu, nebo pri vyvoji

s vice vyvojari se vynalozene usili (podle me) bohate vrati.

Dekuji.

Petr Labaj
"