Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Leden 30 19:54:59 CET 2013

Vylepšeno:
http://www.volny.cz/mrazik/tmp/tr.pdf
Takhle ta VA charakteristika jde až k nule (no jde i do minus, ale to
nebylo cílem), předtím končila na +5V.

Jan Waclawek píše v St 30. 01. 2013 v 13:06 +0100:

> No aj ja som teraz skusal nieco simulovat v spice... Takze ta cievka nemoze
> byt ziadna pidi par sto uH, ale poriadny kus materialu, tak zo stovka mH a
> viac, ze?

Ano, 50mH v simulaci je tak akorát. Počítám nějaký feritový hrníček se
vzduchovou mezerou.

> Ano tak to je uplne fatalne, ale aj prosta dioda v priepustnom smere je
> problem.

Není, jen je na ní malé napětí, takže přechodový jev bude dlouho trvat.
Ale to je spíš dobře.

> Tak tomuto vobec nerozumiem. Mozete prosim nadhodit nejaku schemku?

Viz odkaz nahoře.

> To sice znie lakavo, ale sa strati ta "vyhoda" ze si ta indukcnost
> "kopancom" sama "najde" maximum napatia. Alebo som nepochopil Vasu
> myslienku - znova by pomohlo naznacenie schemickou...

To trafo je přece také indukčnost. Rozsah proudu řídím šířkou budícího
impulsu, napětí je pak dáno tím odporem R2 a kondem C2.

> Ide mi o pohodlnost merania - toto presne som videl u toho "ozajstneho"
> curve tracera... Ak sa to da realizovat lacno a jednoducho, zda sa mi to
> ako vcelku uzitocna vlastnost...
>
> wek

Jak se to vezme. U dvojpólu můžu jednoduše přehodit dráty a u většiny
"čtyřpólových" součástek mě III. kvadrant stejně moc nezajímá. A pokud
budu muset měřit +/- napětí, konstrukce bude složitější.

Stejně tomu jako konstrukci moc šancí nedávám. Můžu si s tím pohrát
ještě v reálu, OWON co se mi tu válí x/y umí ale to hotové zařízení by
mi bylo dost k ničemu (použití tak jednou za 5 let). A ohlasy v konfeře
(kromě weka) také žádné...

Mrazík