Startovaci baterie v trakcnim rezimu
Kuba Jan
honza.kuba na gmail.com
Středa Leden 30 09:57:05 CET 2013
Technologie trakčních baterií je odlišná v tom, že vnitřní olověné
desky (elektrody) jsou mnohem silnější - aby odolávaly opakované
zátěži. Trakční baterce pak nevadí vybíjení v podstatě až na 0%
kapacity baterie.
Jsou stavěny pro cyklický režim nabít/vybít 100 -0 -100%
Oproti tomu konveční bateri ( autobaterii ) hluboké vybití vadí - mnohem
tenčí desky a tenčí separátor při hlubokém vybití způsobuje rozpad-
drolení elektrod.
Ta cena u trakčních batt. je daná právě použítím většího množství olova.
Co mám zkušenost, tak trakční baterie po cca 8 letech má velké
samovybíjení - na dně je mnoho částeček z elektrod a dělají tam zkraty.
Po vypláchnutí , vysypání a naplnění elektrolytem ( pokud je nálevná)
je ta trakční batt. dále použitelná s cca 80 procenty kapacity.
U autobaterie je většinou po takové době tak požkozená konstrukce , že
toto není možné.
V každém případě pokud zabezpečím u konvenční baterie aby se
nevybíjela až k nule určitě lze místo trakčních využít při minimálně o
třetinu menší hmotnosti.
Z praxe vím, že náhrada trakční baterie v invalidním vozíku nebyla
úspěšná - cca po roce byla nová baterka zničená. Trakční tam vydrží
cca 4 roky...
Tam byl ale asi problém s trvale velkými proudy při vybíjení.
Dne 30.1.2013 9:30, RV napsal(a):
>
> Chtel bych se zeptat zda nekdo neprovozujete dlouhodobeji klasicke
> startovaci Pb baterie v trakcnim rezimu - tedy v rezimu hlubsich cyklu
> a pripadne jak hluboke cykly jsou a jaka je bezna zivotnost techto
> baterii v tomto provozu.
>
> Kdyz se divam na ceny startovacich a trakcnich baterii tak jsou skoro
> v pomeru 1:2 takze i kdyby ta vydrz byla treba polovicni tak jsem
> porad na svych, navic si muzu dovolit nakoupit 2x takovou kapacitu a
> nedelat tak hluboke cykly.
> A to nemluvim o tom, ze ta trakcni se muze take po par letech zblaznit.
>
> Ted mam v aute nejakou (uz nevim ani jakou) baterku sest let, dostava
> zahul v mrazech od bufiku a stale startuje jak vino. A to ta baterka
> trpi otresy, horkem a mrazy.
>
Další informace o konferenci Hw-list