PWM regulace ss motoru - pretizeni?

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Úterý Leden 29 21:55:33 CET 2013


Už jsem to tady jednou psal, provozovali jsme na PWM malé komutátorové motory
a odcházely nám masově.  Pomohlo doplnění filtru s tlumivkou a kondenzátorem.
Detailně jsme příčiny neřešili, ale naše teorie byla, že vypínání a
zapínání napětí z PWM společně s
přerušováním obvodu komutátorem a indukčností motoru vyvolávalo
neúměrné napěťové špičky a tak se opaloval komutátor.
Zdroj PWM v mezeře se totiž zřejmě chová jako otevřený obvod,
dodatečný filtr a především jeho kondenzátor je i v nule PWM přece jen
připojen paralelně k motoru a nějaké zpětné špičky požere.
Opálené komutátory rozebraných motorů vypadaly hrozně.  Možná i
mezizávitový zkrat by mohl být důsledkem
takovéhoto jevu. Nejsem ale odborník na točivé stroje, třeba je tady
někdo povolanější.


Dne 29. ledna 2013 15:44 Jirka <zaloha na volny.cz> napsal(a):
> Dávám k úvaze následující situaci:
>
> DC komutátorový motor s permanentními magnety na statoru a štítkovým
> nominálním napětím 180V je provozován přes PWM regulátor, který je napájen
> cca 300V ss (usměrněná a vyhlazená síť).
>
> Pravděpodobně (to ještě nevím) je střední hodnota napětí omezena nějakou
> max. střídou PWM na oněch 180V (odpovídající hodnota by byla max. 60%).
>
> Přesto se domnívám, že v takovémto režimu dochází k přetěžování motoru, a to
> napěťovému. Mám pro to důvod - v motoru po relativně krátké době provozu
> došlo k vzniku mezizávitového zkratu na kotvě...
>
> Vaše názory?
>
> Díky
>
> ---
> Jirka
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



-- 
Zdravi
Jirka OK1MWW


Další informace o konferenci Hw-list