Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 29 15:21:00 CET 2013

Rad by som sa este vratil k tej myslienke, co pred tyzdnom v suvislosti s meranim (aj) transilu nadhodil pan kolega Mraz - "nabit" cievku apotom ju "vybit" do meraneho prvku (DUT) merajuc  priebeh prudu aj  napatia, cim by sa dala ziskat VA charakteristika (samozrejme s urcitymi obmedzeniami danymi touto metodou). (Nemam teraz moznost dat link do archivu ale skalni citatelia hw-list si urcite spomenuty prispevok aj so schemou od pana kolegu Mraza najdu).

Paci sa mi na tej myslienke, ze pre prvky zeneroidneho typu si to prirodzene "najde" prierazne napatie. A "mierou nabitia" cievky je aj obmedzena energia, ktora sa v DUT pri jednom merani rozptyli (a mimochodom aj max. prud).

Na druhej strane, co ak DUT bude diodoid? Zostane tam tiect trvaly prud zo zdroja.

Takze ja by som skusil taku modifikaciu, ze cievku a zdroj by som vlozil nejaky vhodny odpor, ktory by urcoval aj maximalnu "nabitost" cievky, a na ten isty koniec by som pripojil aj tranzistor do zeme, ktory by zopol v tej istej chvili ako sa rozopina ten povodny tranzistor (samozrejme tam vznikne "nejaky" prechodovy dej, to by chcelo trocha preskumat).

Co myslite, je to totalna blbost, alebo sa oplati tu myslienku rozvijat?

Dalsi krok je vymysliet, ako to cele dostat do nejakeho "mostika", aby sa dali automaticky merat oba smery... :-)

wek