Modul Eth PHY pro obecne pouziti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 29 12:12:33 CET 2013

Aha, tak to je jinak.
Myslel jsem, ze jste to pridratoval vsechno.
A ten dotaz na nejhorsi podminky jsem myslel tak, ze byste misto
10cm pin-kabelu pripojil treba 30cm, co to udela.

Za rozumnejsi cenu jsem nasel PHY modul (obsolete) tady
http://www.mikroe.com/products/view/582/ethernet-phy-board/
Opet ani tady nemaji signaly prolozene zememi. Zajimave.
V aktualni nabidce pak maji neobsolete desky s "modernimi" chipy
jako ENC28J60.

Diky.
PL

*********************************

From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 29, 2013 11:59 AM
Subject: Re: Modul Eth PHY pro obecne pouziti

>To je presne to, co se uz dlouho snazim ziskat: praktickou referenci, ze to
>nekomu v rezimu RMII jede na nejakych 10cm pin-kabelech.

Ta informacia je Vam viacmenej nanic. Ja som natiahol len hodiny od
oscilatora drotom na hotovej doske s nejako roztahanymi ostatnymi signalmi
a zemami. To samozrejme ani zdaleka nie je to iste ako ked to cele hodite
niekam do luftu alebo nedajboze natiahnete plochym kablom.

Ako vravim: fungovat to *moze*, a tesim sa na to ako sa podelite so
skusenostami s odladovanim takehoto niecoho v roznych viac ci menej
definovanych podmienkach.

>Kdybyste nekdy ve volne chvilce (ja vim, to je pekne nerealne) jeste napsal,
>jake nejhorsi podminky to jeste snese (delka kabelu, jeho vedeni), tak bych
>byl happy az po strechu.

To ja samozrejme neviem.

Moj nekvalifikovany odhad vychadzal z toho, ze 10cm drotu je pri odraze tam
a naspat a ciniteli skratenia vycucanom z prsta zhruba 1ns. No a z
datasheetu k DP8384C (PHY na tej doske) a STM32F4xx som usudil, ze
kriticky je cas medzi hranou hodin RMII a hranou signalu(ov) RXD; z
datasheetu tam vychadza worst case rezerva prave 1ns (PHY zarucuje
oneskorenie RX voci CLK min. 2ns a MAC vyzaduje hold na RX min. 1ns). Ale
ako vravim, bol som si znova nekvalifikovanym sposobom takmer isty, ze v
mojom pripade je dominantnym problemom samotny drot, a nie presluchy a
kdejake spolocne zemne problemy.

wek

PS. Kolko presne stoji extra plocha pre to PHY+konektor na nejakej DPS s
mcu pre vseobecne pouzitie/bastlenie, ak sa neosadi?