Modul Eth PHY pro obecne pouziti

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 29 10:28:44 CET 2013

Jeste na vysvetlenou k tomu memu nazoru na cenu: samozrejme
uznavam, ze cena vyrobku neni jen cena materialu atd., aby me nekdo
nechytal za slovo.

Ale v dnesni dobe je to skutrecne anomalie. Kdyz se podivam na cenu
vselijakych modulu z Ciny, tak u vetsiny z nich bych za jejich cenu zdaleka
nenakoupil ani soucastky. A to oni mi to za tu cenu jeste poslou az na stul.
Sice se da argumentovat seriovosti vyroby, ale potreba univerzalnich PHY
je (podle me) docela velka, dneska ma Eth MAC kazdy lepsi MCU.
A nemyslim si, ze by treba seriovost nejakych modulu pro ultrazvukove
mereni vzdalenosti byla vetsi - zrovna tohle mi dneska pristalo na stole,
a to za cenu, za kterou v TME nenakoupim ani ty ultrazvukove transducery.

Zrovna vcera jsem si za podobnou cenu 21 USD objednal WiFi AP.
A to tam takovy PHY na desce samozrejme bude taky, ale jeste tam k
nemu bude tomu procesor, WiFi, 32 MiB RAM a 4 MiB Flash.
A bude to v pekne skatulce a se zdrojem.

PL

**********************************

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 29, 2013 10:06 AM
Subject: Re: Modul Eth PHY pro obecne pouziti

Dekuji. Ten DIY modul vypada zajimave, i kdyz je skaredy jako noc.  ;-)
Skoda, ze tam k nemu neni vic informaci a hlavne nejaka diskuse se
zkusenostmi uzivatelu.

Ty komercni moduly ukazuji mezerii v teto oblasti - cena i toho levnejsiho
modulu je 20 USD, tedy 4-nasobek toho, jak bych si to predstavoval, a za
kolik se to da (podle me) postavit.
Podnetne ale na tom je, ze i kdyz ten chip umi MII i RMII, tak zvolili zapojeni
RMII, ktere ma komunikaci 2x rychlejsi. Takze asi problem s rychlymi signaly
nemaji. Dokonce ani na konektoru neprokladali jednotive signaly zememi.

Diky za linky.
PL