Osvitovka na UV

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Leden 25 22:39:03 CET 2013

On 1/25/2013 8:53 PM, Petr Labaj wrote:
> Ano. Zhruba kolem odstupu 2cm se ty svetelene kuzely spoji
> do souvisle osvicene plochy.
> Myslim, ze oddalovat to nema moc smysl, protoze vyzarovaci
> uhel bude porad stejny. Ale stejne to chci zkusit.

Vzdalovat to ma zmysel vtedy, ak dosiahnete, ze svetlo sikmo dopadajuce
bude padat mimo dosku - to v podstate robite s tou vybojkou  zo 45cm -
pri tej vzdialenosti dopada svetlo na kraj 16cm dosky pod uhlom asi 10
st  od kolmice (ak sa zhodneme, ze kolmo znamena 90 stupnov) a to, co je
sikmejsie ide uz mimo dosky.

Pri tych 140st LED zo vzdialenosti 3cm dopada vyznamna cast svetla pod
uhlom az do 70 stupnov od kolmice. Skuste nasvietit dosku vybojkou pod
takymto uhlom (to je skoro zvislo), zaujimalo by ma, aky bude vysledok.

> A hlavne jsem zvedavy, jak to pak dopadne s LED s uzkym
> vyrazovacim uhlem

Ja tu mam nejake UV LED z DX, s malym uhlom - z 10cm urobia kruzok o
priemere 4-5cm (vyz. uhol asi 22 stupnov, tzn. uhol dopadu nejakych 11
stupnov od kolmice). Asi takto: http://static.bastl.sk/hwl/UVLED.jpg .
Problem ale je ista nerovnomernost pri oziareni plochy - ci uz u
samotnej LED, ale aj tam, kde sa osvetlene plochy susediacich LED budu
prekryvat. Najlepsie by bolo asi celou doskou pohybovat (otacat).

Asi taktoto vyzera (volnym okom tam nie je ):

Preto som to nakoniec zatial nechal tak a ostal som u G23 11W black
light ziariviek...

-m-

> PL
>
> P.S. Co to mate za znak ve Vasi adrese, ze je to kodovano
> jako UTF8?

To bol pokus, ako sme na tom s unicode, na ktory som potom zabudol. Uz
to je prec. Bol to symbol  阴阳.