Re: OT. pro ty co mají a nemají rádi ČP

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Leden 25 10:22:10 CET 2013

Ale pane exkolego, nebojte se, ja tu predstavu mam a to velmi dobrou...
Samozrejme to prenechani casti pobocek je rozumna cesta, jak se domoci
"sdileni prostredku", jen se obavam, ze by to dopadlo tak, jako v pripade
privatizace drah, tedy ze CP by si (rada) ponechala posty typu Brno 2, tedy
ty, kde se za den protoci nekolik milionu jak v hotovosti, tak v ceninach, a
velmi rada se zbavi post typu Horni Dolni, kde si dva duchodci prijdou pro
penize a jeden clovek koupi znamku (a nekdy ani to ne). Ale v prumeru by to
znamenalo, ze kazdy bude mit jedno pracoviste :)

To depo vam vysvetlim velmi jednoduse - ze stejneho duvodu, proc CP nema
balikovou tridirnu v Jindrisske. U depa jaksi neni uplne nutne, aby bylo
dostupne pro zakazniky, kdyz se predpoklada, ze posledni mili zajisti
rozvoz. Bylo by pomerne naivni si myslet, ze by CP prosperovala tak jako
dnes, pokud by mela pobocky na stejnych mistech, kde jsou depa. A jestlize
nebude mit pobocky v lokalitach, ktere jsou snadno a dobre dostupna pro
zakazniky, tak o zakazniky prijde. Vcelku jednoducha logika, ne? Bohuzel
tech "konkurenceschopnych" mist je (pri srovnatelnych nakladech) treba v
centrech velkych mest zanedbatelne minimum.

To srovnani s Kaflandem a Albertem kulha na obe nohy - pokud vim, tak
vybudovani Kauflandu si majitele Alberta neplatili ze svych dani (ba dokonce
to nebylo ani naopak), na rozdil od infrastruktury Telecomu, Ceskych drah
nebo Ceske posty.

Pavel Kutina