Hardwarova otazka

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Leden 23 13:35:13 CET 2013

Jano, ake zlomky ns?
Ked chces zmerat funkciu transilu, potrebujes donho prdnut velky prud
(jednotky az stovky A) a popri tom zmerias aky ubytok napatia sa nanom
vytvori. Ale rozhodne to nemusia byt ns.
Trebars taky P6KE6V8A - napriklad ST hovori, ze pri sirke impulzu
8/20us (prislusne priebehy v datasheete) pri prude 298A bude na nom
napatie do 13,4V a pri impulze 10/1000us pri prude 57A to je menej nez
10,5V. Ak by sme si odpustili ten rychlejsi mod a stovky A a merali
len ten pomalsi (co IMHO bude bohato stacit), tak to nebude az taka
tazka raketova technika. Nehovorim, ze urobit taky zdroj je trivialne,
ale nie je to nic neprekonatelne zlozite.
Napriklad v takom Semikrone - kde som mal tieto meraky pod palcom (a
ze som mal na tom palci vela spalenych miest) - to bola skrina asi
30x50x40cm s niekolkymi plosakmi na stojaka, technologia zhusta z
80-tych rokov. Trufam si povedat, ze s dnesnymi suciastkami by sa to
dalo urobit mensie a jednoduchsie.
Pri merani transilov na nizsie napatia (vacsie prudy) sa vzdy pekne
mykol obraz na nedaleko stojacom CRT monitore.

Toto vsetko ale samozrejme nic nemeni na fakte, ze plne staticka
metoda s jednym makkym zdrojom a voltmetrom je najjednoduchsia a na
99% dostatocna.
Snad aj preto som sa pred rokmi na takyto merak vykaslal.

Dňa 23. január 2013 12:42, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: