Zalozni 9V nimh akumulatorek

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 22 17:58:09 CET 2013

Je mozno je nabijet trvale, videl jsem to napsane v nejake dokumentaci
k nim (mam pocit, ze k tem od Conrada). Byly tam 2mA jako povoleny
trvaly nabijeci proud. Coz sedi s tim, ze u NiMH se obecne 0.01C povoluje
jako trvaly proud. Ja tech nabijecich 9V mam 7 kusu, velmi casto nejakou
zapomenu mesic v nabijecce, nestezuji si (nabijeni ze 12V pred odpor 1K,
takze kolem tech 2mA).
Jen mi nejak nestimuje ta baterka 9V a odber 500mA.

PL

*********************************

From: "Petr King" <petr.king na atlas.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 22, 2013 5:47 PM
Subject: Zalozni 9V nimh akumulatorek

Dobry den,
rad bych v jedne konstrukci s mcu, napajene z 12V, zalohoval napajeni
logiky a pripojenych obvodu, ktere jedou na 5V s odberem do 500mA,
klasickou nabijeci 9V nimh baterkou.
Je to kvuli dostupnosti tech baterek a tomu, ze krabicka je na ne jiz
prizpusobena.

Resim ale, jak navrhnout to zalohovani a dobijeni. Rikam si, kdyz uz tam
mam ten procesor, ze by nebyl problem, implementovat delta peak. Jednou
za cas zmerit napeti baterky a pak odpojit zdroj - treba tranzistorem.
zase ale, pripojene zarizeni s promenlivym odberem by mi mohlo celkem
ovlivnovat prubeh napeti, takze logika nebude uplne trivialni.

Je ale jednodussi reseni? Je treba mozne tyhle devitivoltovky nabijet
malym proudem trvale? Zapojit ji pres diody, jako zalozni zdroj a
nabijeni timpadem vubec nemuset resit? Urcite by to usnadnilo navrh
zapojeni, ale bojim se, aby ta baterka za rok nezdechla.

Diky za tipy,
P.