OT: Brněnští vědci otestovali vlečný paprsek. Sci-fi se stává realitou

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Leden 22 10:14:16 CET 2013

On 22.1.2013 9:48, Čestmír Dobosz wrote:
> http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/brnensti-vedci-otestovali-vlecny-paprsek-sci-fi-se-stava-realitou-950152
>
> Hustý, co ???

Kupodivu mi o něčem takovém vyprávěl tak před 7 (?, určitě více, než 5)
lety jeden človíček na FJFI v Holešovicích. Že právě taky malinké
objekty dokážou světlem (laserem?) přitahovat. Dokonce mi i trošku
vysvětloval, jak na to. Že snad nějaké interference a energie a maxima a
minima a ono se "to" pak pohybuje po spádu klidně i směrem ke zdroji ...
No vyprávěl to celkem normálně, asi stylem "a když se k odporu připojí
vyšší napětí, tak víc topí". Bůh suď, proč jsem z toho chápal tak málo. :-D
PM