LED majak

AZE aze na seznam.cz
Pondělí Leden 21 19:43:55 CET 2013

Zatím mi tady bliká 7násobná sada býlých 5mm LED z reflektoru z malé
baterky. Primitivní zapojení, 7LED paralelně, malý odpor k nim, kond 470u,
nabíjí se z 11V přes 82 Ohm a vybíjí se malým mosfetem IRLcosi, ten budí
přes derivační obvod malá blikací LED. Krátké ostré pulzy, cca 2,5A, vypadá
to slibně. Jak primitivní, ale jak účinné :)) Kdyby se použila výkonová
LED.... jenže jaká, bílá, modrá, žlutá...co bude ve dne víc vidět? Musím
něco koupit a ještě to vyzkouším. Nicméně mne láká i ta výbojka do náběžné
hrany.
aze

----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, January 21, 2013 7:24 PM
Subject: Re: LED majak

Na viditelnost by skutečně byla asi lepší xenonová výbojka, nicméně
pokud chcete zachovat jeden zdroj (trakční aku) a nevyrábět rušení
měničem, dal bych tam tu OSRAM, nebo jinou vhodnou LED.

V datasheetu se dočtete, že má při šířce pulsu 50ms a mezeře mezi pulsy
 > cca 3,1 s přípustný proud 2A. Určitě to půjde i trochu překročit,
takže bych nabíjel vhodný C třeba z 5V pro přijímač (nebo i přímo z toho
trakčního aku) a pomocí transistoru (nejspíš MOSFETu) ho cyklicky
vybíjel do LED, příp. ještě doplněné malým předřadným odporem. Délku
pulsu by měl přitom určovat přímo kondenzátor a sériový odpor LED + ten
ev. odpor (výpočet je vcelku triviální).

Střední příkon bude minimální a vidět by to mohlo být slušně.

Otázka je, zda nezvolit jinou barvu, která by mohla ve dne být vidět
víc, než bílá.

---
Jirka