LED majak

AZE aze na seznam.cz
Pondělí Leden 21 18:42:27 CET 2013

O této možnosti vím, ale ty měniče jsou napájené jen z 1 či 2 tužek. Nechce
se mi přidávat další zátěž, k dispozici je LiPo tříčlánek 11V  2,2 Ah. Mám i
nové výbojky, rovné, asi 5cm, ale měl jsem obavy z možného rušení, i když
jde o  2,4GHz a taknějak se mi nechce navíjet trafo měniče, vhodných jader
nemaje.
Myslíte, že by se nechalo zvednout napětí třeba zvýšením odporu R1 (odkaz)?
Asi je to hloupost, co chudák trafo, není na to navrženo, co izolace....
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=1513
aze

----- Original Message -----
From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, January 21, 2013 5:41 PM
Subject: Re: LED majak

Určitě XENON !!!!!
A  v podstatě to máte hotové - v jednorázových foťácích je celá
elektronika i s pěknou výbojkou.
Pokud v místě máte nějaký fotolab, určitě vám nějaké jednorázové foťáky
dají,  vyndají z toho film ( někdy i kvalitní tužkovku ) a vyhazují to.
Kdyby ne, mohu pár kousků dodat.
Mám jich tu  plnou krabici - dělám z toho pro skauty zábleskové majáky
na noční hry.
Stačí vyměnit ten elyt co je tam za cca 5-20M/400V a pomocí doutnavky (
která bývá osazena coby indikace nabití kondu )  a přidaného  tyristoru
zajistit opakované odpalování.
To samé , pokud je tam LED-ka  stačí místo ní zapojit doplnit optotriak
( používám TLP541G )  a tím blesk spouštět.
Tady jsem nahrál video jak to vypadá - bohužel foťák má malou snímkovou
frekvenci, takže občas nějaký záblesk není vidět, nebo slabě.
http://youtu.be/BFqRLNUTI8o
http://jaku.ic.cz/Blesk/zablesk.jpg
Výkon blesku je daný kondem ( pro opakované záblesky p cca 1 sec by se
nemělo jít nad 20M ) rychlost opakování se pak dá řídit jediným odporem
v měniči - do báze tranzistoru.
Výhodou v modelu může být i nezávislé napájení z 1 - 1,5V článku.
Do modelu by se to určitě hodilo lépe než LED-ky .  2,4GHz to neruší a
35MHz jen když byl vysílač s odmontovanou anténou - pocukává to malinko
servy v rytmu záblesku.