LED majak

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Leden 21 17:41:25 CET 2013

Určitě XENON !!!!!
A  v podstatě to máte hotové - v jednorázových foťácích je celá
elektronika i s pěknou výbojkou.
Pokud v místě máte nějaký fotolab, určitě vám nějaké jednorázové foťáky
dají,  vyndají z toho film ( někdy i kvalitní tužkovku ) a vyhazují to.
Kdyby ne, mohu pár kousků dodat.
Mám jich tu  plnou krabici - dělám z toho pro skauty zábleskové majáky
na noční hry.
Stačí vyměnit ten elyt co je tam za cca 5-20M/400V a pomocí doutnavky (
která bývá osazena coby indikace nabití kondu )  a přidaného  tyristoru
zajistit opakované odpalování.
To samé , pokud je tam LED-ka  stačí místo ní zapojit doplnit optotriak
( používám TLP541G )  a tím blesk spouštět.
Tady jsem nahrál video jak to vypadá - bohužel foťák má malou snímkovou
frekvenci, takže občas nějaký záblesk není vidět, nebo slabě.
http://youtu.be/BFqRLNUTI8o
http://jaku.ic.cz/Blesk/zablesk.jpg
Výkon blesku je daný kondem ( pro opakované záblesky p cca 1 sec by se
nemělo jít nad 20M ) rychlost opakování se pak dá řídit jediným odporem
v měniči - do báze tranzistoru.
Výhodou v modelu může být i nezávislé napájení z 1 - 1,5V článku.
Do modelu by se to určitě hodilo lépe než LED-ky .  2,4GHz to neruší a
35MHz jen když byl vysílač s odmontovanou anténou - pocukává to malinko
servy v rytmu záblesku.