OT: Fyzikalni olympiada

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Leden 21 14:27:46 CET 2013

No ale vy jste vsichni trochu dal....

==========================
Rychlovarná konvice má na štítku napsány údaje: výkon 1 800 W–2 000 W,
účinnost konvice je 80 %
==========================
pokud vim tak vsechny konvice na stitku maji udany prikon a ne vykon,
takze bud je to prikon a pak s klidem spoctu 80% a tim topim do vody.

Nebo tam je skutecne napsano, ze konvice ma vykon 1800W a pak je tim
samozrejme myslen uzitecny vykon tedy ten co skutecne ohriva vodu a pak
mi jsou nejake ucinnosti u ....

Proste me je z toho jednoznacne jasne ze ten pitomec co to zadaval
nerozlisuje mezi prikonem a vykonem.

Nedavno jsem se podobne dohadoval s clovekem co mi tvrdil, ze vybojkove
svitidlo osazene 150W vybojkou ma vykon 150W. Pokud svitidlo neni urceno
k otopu, ale ke sviceni tak proste vykon 150W nema - protoze to neni to
co je na svetle uzitecne.

Radek Vicek