Elektronika do auta.

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pondělí Leden 21 09:21:41 CET 2013


Myslím že si jen nerozumíme.

Souhlasím se vším, co jste napsal.

Já měl na mysli ješto to, že pokud má zařízení uchovávat svůj stav
trvale (např. počitadlo kilometrů nebo motohodin), musí mít ještě
nějak ošetřené aby zcela neočekávaným zásahem (utržení baterky)
nepřišlo o svoji historii.

Jedna z variant je třeba ta vestavěná baterie, jiná je detekce výpadku
napájení a uklizení stavu do zálohovací paměti. Jde o to, aby zařízení
na takovou situaci bylo připravené.

Tomáš


PL> Tomu nerozumim. Myslel jsem si, ze jde o nejake zarizeni do auta.
PL> Tedy nejakou skatuli, ktera ma v sobe nejakou elektroniku, mozna nejake
PL> vysokoodberove casti (zarovky, rele, motor) a pak nejaky spinany
PL> step-down zdroj, ktery tu elektroniku napaji. Tento zdroj je pripojeny
PL> na palubni sit 12V, pricemz tato sit muze trpet ms vypadky nebo poklesy.

PL> Tak pokud tento popis odpovida zadani, tak plati, co jsem napsal.
PL> Ten zdroj (myslim ten muj step-down, v te krabici) proste musi byt
PL> zkonstruovany tak, aby odpovidal kvalite vstupniho napajeciho napeti.
PL> A pokud neni ze svych zasob schopen pokryt vypadky vstupniho
PL> napajeni, tak by mel byt schopny zajistit aspon provoz dulezitych
PL> casti (elektronika) a odpojit napajeni vysokospotrebovych casti
PL> (ty zarovky, rele, motory atd., ale samozrejme jen ty _svoje_).

PL> Proboha udelat zarizeni, spolehlive napajene z palubni site auta
PL> neni pristani na Marsu. A s temi vypadky to zase neni zhave, proto
PL> ma baterka v auta nizky vnitrni odpor, aby byla schopna pokryt
PL> zvysenou spotrebu. Jinak by pri delsim vypadku odpadla rele, ktera
PL> spinaji dalsi casti, nezbytne pro beh motoru.
PL> Mam (jako jiste mnozi) v aute taky nejakou svou elektroniku. Pokud
PL> je baterka totalne vybita, tak pri pokusu o start odpadne rele, ktere
PL> ten starter spina, takze se start proste nepovede. Ale moje elektronika
PL> vesele zije dal, proste pokles napeti na par ms prece nemuze rozumne
PL> dimenzovany step-up (nebo dokonce sepic) rozhodit.

PL> PL

PL> *******************************

PL> From: "Tomáš Hamouz" <hamouz na alsoft.cz>
PL> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
PL> Sent: Friday, January 18, 2013 1:44 PM
PL> Subject: Re: Elektronika do auta.


PL> | Domnívám se že Vám nedochází že se jedná o elektroniku napájenou ze
PL> | zdroje, ke kterému má přístup ještě někdo jiný a který s ním může
PL> | dělat cokoliv.
PL> | Nastartovat, pustit ventilátor, odpojit baterku...
PL> | 
PL> | V takovém případě nezbývá než mít zařízení udělané tak, aby byl na
PL> | obdobné katastrofy připravené.
PL> | 
PL> | Tomáš
PL> | 
PL> | 
| PL>> No nevim. Je zde snaha co nejlepe resit nasledky, ale ne pricinu problemu.
| PL>> Udelat system odolny proti padu je urcite fajn. Ale melo by se predevsim
| PL>> (podle me) resit to, aby k tem padum vubec nedochazelo (nebo max. velmi
| PL>> vyjimecne). Pripada mi to jako resit jak co nejvic urychlit leceni zlomene
| PL>> nohy misto toho, jak vyresit, abych si ji vubec nezlomil.
PL> | 
| PL>> Pokud vite, ze mate ms vypadky napajeni - to je tak velky problem vylepsit
| PL>> ten zdroj tak, aby par ms vydrzel? Pokud je to elektronika, tak jeji odber
| PL>> snad neni buhvijak velky, takze to udrzi bezne kondenzatory vyrazne dele,
| PL>> nez par ms. Mate vstupni kondenzatory oddelene diodou, abyste z tech
| PL>> kondenzatoru nepomahal zivit startovani? Pokud je tam neco, co ma velky
| PL>> odber (rele, motor atd.), tak at vypadne napajeni tem vysokoodberovym castem,
| PL>> ale elektronika at ma zachovane napajeni (opet analogie s clovekem: pri
| PL>> nedostatku kysliku, zivin, tepla atd. zacnou odumirat periferie, ale mozek
| PL>> a srdce dostava vse, co jeste zbyva).
PL> | 
| PL>> A je nutne pri vypnuti udelat "havarii"? Nemuze byt elektronika napajena
| PL>> neustale? Pripadne pokud by to bylo nutne, tak at se ta elektronika vypne
| PL>> sama po radnem ukonceni.
PL> | 
| PL>> PL
PL> | 
| PL>> ************************************
PL> | 
| PL>> From: "Josef Štengl" <ok1ced na nagano.cz>
| PL>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
| PL>> Sent: Friday, January 18, 2013 9:53 AM
| PL>> Subject: Re: Elektronika do auta.
PL> | 
PL> | 
| PL>> | Výpadky ani ne, ale poklesy napětí (jednotky ms).
| PL>> | 
| PL>> | Startování (nejvíce kritické)
| PL>> | 
| PL>> | Zapínání ventilátorů, klimatizace, elektrický (elektrohydraulický) 
| PL>> | posilovač řízení (pro těžší auta i 1–2kW  špičky, zvláště když auto 
| PL>> | stojí) a podobně.
| PL>> | 
| PL>> | A samozřejmě je velký výpadek při vypnutí :-).
| PL>> | 
| PL>> | ced
| PL>> | 
| PL>> | 
| PL>> | Dne 17.1.2013 20:28, Petr Labaj napsal(a):
|| >>> Ja jsem nejak nepochopil, kdy k tem vypadkum dochazi.
|| >>> K tomu dojde pri vypnuti daneho zarizeni, nebo tam jsou vypadky napajeni?
PL> |
PL> _______________________________________________
PL> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
PL> Hw-list na list.hw.cz
PL> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list