OT vikend (Elektronika do auta)

Neděle Leden 20 13:37:48 CET 2013

Zdravíčko - ještě k těm éterovým bombičkám:
zákaz jejich používání v armádě neměl nic společného s trápením motoru ale s tím, že bombičky byly u některých jedinců zneužívány k navození euforie vdechováním výparů.
S tím souvisí jeden kvízový dotaz:
Víte které zařízení u "bojových útvarů"  mělo největší vliv na bojeschopnost a bylo proto opatrováno jako oko v hlavě a opečováváno ještě více než soukromý žigulík velitele útvaru ?

odpověď: kízov  ícavotrats  <-

Zdravím
Kručinský

> Pri startu se propichla a eter vstriknul do sani.
> Pak to naskocilo a vypadalo to ze se motor rozpadne.

Však se taky občas rozpadl.
Můj kamarád na nich jezdil na vojně. Měli zakázáno toto startovací ústrojí používat. Jednou však byla tuhá zima a ani stranický tisk nepomáhal, tak dostali výjimku. A zřejmě toho tam nastříkali moc, protože motor se skutečně rozběhl, ale záhy se zlomila ojnice a prošla klikovou skříní ven... On ten éter dělá při výbuchu velké rázy (hoří rychle, na rozdíl od nafty) a na mrazem prokřehlý motor je to opravdu velká zátěž.