LED lampa

Neděle Leden 20 10:43:38 CET 2013

http://is.muni.cz/th/211557/prif_m/Mereni_svetelne_ucinnosti_zdroju_svetla__diplomova_prace.pdf
Tady se píše, že halogenky mají od 20 do 35 lm/W. Ledky, záleží jaké tam
jsou. Můžou mít od 60 do 160 lm/W. Ty co mají 160 mají blbé spektrum,
jsou optimalizované na účinnost. U těch co mají v datasheetu psané 90
lm/W (s kvalitním spektrem pro interiér) se můžete dostat i na 60.
Výrobci účinnost udávají obvykle při nižším proudu (Cree XP-G 5W/1,5A
při 350mA, Osram Oslon square 5W/1,5A při 700mA) a při teplotě 25 st.C,
což je v praxi taky nereálné. Když jsem si počítal ledkové osvětlení,
dal jsem si s tím práci a z grafů v datasheetech jsem to přenes do Excelu.
http://vaelektronik.cz/ledka.xls
Anděl