OT vikend (Elektronika do auta)
Miroslav Šinko
sinkomiro na gmail.com
Neděle Leden 20 00:51:25 CET 2013
Z mladosti si pamatam dovod meskania vlakov "popraskali kolajnice".
Poprad, 80-te roky.
Tiez si pamatam ozmrazovanie vyhybiek takto :-)
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003485-Prudove-rozmrazovace-trochu-inak/
miro
On 19. 1. 2013 20:10, cipisek.cipr na seznam.cz wrote:
> V unoru roku 1986 jsme na to vsadili flasku rumu a prohrali. Stari dedci
> tak obirali studentiky, vsadili se s nami, ze prerazi kladivem kolejnici
> jednou ranou. Nevim jak velka byla zima, ale mrzlo slusne, vysmaty stary
> praktik vzal majzlik a sice slusne presto jednorucni kladivo, trisknul
> do stojiny a kolejnice rupla jak kdyby byla z porcelanu. Stalo nas to
> flasku rumu, ale dodnes vim co je krehky lom :-)
> Jakmile klesnou teploty pod -15C jsou lomy kolejnic beznou zalezitosti a
> muze k nim dojit i bez zjevne priciny, nevim jak ted ,ale v minulosti se
> snizovala rychlost vlaku a zvysovala se cetnost kontrol svrsku.
> Nasel jsem vam v katalogu fotku krehkeho lomu kolejnice. Tahle konkretni
> rupla bez zjevne priciny jen protoze byla zima
> http://tinypic.com/view.php?pic=2s659if&s=6
> VS nam ukazovali fotky garaze jisteho shancliveho zeleznicare, strop
> zavesil na "nosniky" z kolejnic, ktere vysetril v praci, no a kolejnice
> se v zime ustrihla a udelala bum.
>
> Ciprian
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Peter Bosnak <lajost na zoznam.sk>
> Datum: 19. 1. 2013
> Předmět: OT vikend (Elektronika do auta)
>
>
> >Vezmete klasickou kolejnici vrazte ji do prazaku (-18C) kdy do
> holejnice pak
>
> >trisknete poradnou palici tak se zlomi.
>
> To snáď nie. -18 C nie je neobvyklá teplota ani v našich končinách,
> zvlášť v noci , a to by znamenalo, že po prejazde rýchliku by na
> trati zostal len šrot miesto koľajníc ? Predpokladám, že podvozky
> vagónov dávajú koľajnici silnejšie rany ako „poradna palice“ . P.B.
>
Další informace o konferenci Hw-list