Elektronika do auta.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 17 20:33:12 CET 2013


Kdyz by tam byla baterka (coz mi pri moznych vypadacich napajeni
pripada rozumne), tak proc pak z ni nenapajet i procesor? Ten by mohl
prejit pri vypadku do nejakeho hodne usporneho rezimu, pripadne
ukoncit rozbehnutou transakci a v klidu se vypnout.

PL

********************************

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f na foldynovi.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 17, 2013 8:22 PM
Subject: Re: Elektronika do auta.


V technologických aplikacích s vysokou úrovní spolehlivosti jsme pro 
tyto účely používali nonvolatilní RAM. Zapojením bylo zajištěno, že i 
při poklesu napájecího napětí bude atomická transakce správně dokončena. 
Váš problém by se pak řešil zápisem neatomické hodnoty na jedno ze dvou 
alokovaných paměťových míst a následným zápisem atomického příznaku s 
určením, o které místo obsahuje validní hodnotu. Po restartu by se pak 
data obnovala z toho paměťového místa, na které ukazuje validní příznak.
Pokud správně chápu poznámku p. Hanka, FRAM by se zřejmě dala použít 
jako nonvolatilní RAM (my jsme ještě používali CMOS RAM se záložní baterií).
JF


Dne 17.1.2013 13:28, RV napsal(a):
> No ja treba ted v tom solarnim reglu zapisuju 64b cislo. To je osm
> zapisu do EEPROM.
>
> Co se stane kdyz to upadne (korektne na BOR) nekde mezi zapisem tehlech
> byte? Ja celou vyrobenou energii nacitam v promennych v RAM a je to
> zarizeni co pobezi v podstate nonstop nekolik let - takze po prvnim
> zapnuti je v eeprom ulozeno osm nul - kdyz to vypnete za rok a zapise se
> tam jen par byte a pak se to korektne polozi na BOD a znovu to najede
> tak v eeprom najdu samozrejme pitomost.
>
> Radek Vicek
>
> Dne 17.1.2013 12:29, Pavel Hudecek napsal(a):
>> Na to by mělo stačit v MCU zapnout brown out reset.
>>
>> PH



Další informace o konferenci Hw-list