LED pásky

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Leden 17 14:22:47 CET 2013

No tak to je jasne, ze nejprve musi sedet ty primarni udaje s realitou. ;-)

Je ale fakt, ze pokud se vyzaduje smerove osvetleni (coz je mnohem
castejsi pripad - navic vsesmerove se ralizuje smerovymi zarici snaze
nez naopak) tak LED plne prokazuji svuj potencial i treba v pripade
pouziti LED, ktere maji papirove mensi ucinnost v lm/W.

Na druhou stranu mam nad jednim akvariem osazene zarivky Osram T5 21W HE
(jsou urceny do uzavrenych svitidel, kde dosahuji vyssi ucinnosti - to
je to HE) a zrovna nedavno jsem je prohlizel a po trech letech provozu
(kazdy den 12h svitu) coz je cca 13.000h jsem na nich nenasel nejake
patologicke zmeny - hlavne nejake zatmaveni na koncich trubice od vlaken.

Radek Vicek