Elektronika do auta.

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Leden 17 10:20:18 CET 2013

> K cemu prosim ma byt low-drop, kdyz se to bude napajet z 9V ?
> vetsi rezerva pro pripadny pokles napeti palubni site, napr. pri startu ?

Vezmu to trochu oklikou. Sice tady někdo preferoval diodu v serii na vstupu,
ja ji mam na konci. A nemam ji tam jako ochranu proti prepolovani, tu
ochranu tvori pojistka a transil před ni. Jejim hlavnim ukolem je zabranit
vybijeni hlavního napájecího kondenzatoru před stabilizátorem. Proc ? Napeti
na nem je sledovane a při poklesu pod rozumnou hranici dava preruseni které
ulozi pocitadla z RAM do EEPROM a prepne cele zarizeni do "standby" kdy nic
nesviti a ve smycce se ceka na pripadne obnoveni napajeni nebo naopak
"umreni" vlivem odpojeni od palubni site. Když to vztahnu na puvodni dotaz,
tak k cemu je mi palubni pocitac, který si nepamatuje namerena data, nebo
funguje jen par dni/hodin/... protože se prekroci pocet povolenych zapisu do
eeprom. A s tim prave souvisi i pouziti low-drop out stabilizatoru. To z
hlediska funkcnosti. A z hlediska zasobovani protože ty klasicke
stabilizátory jsou při obdobne cene nic moc co se tyka odolnosti, dovoleného
vstupniho napeti,.... Jinak receno, tu LDO jsou novejsi generace a je to na
nich videt. I když po desitkach let jsem vzal do ruky konkurencni taxametr
od Torolly a ta tam mela 7805ku.

Radek (benedikt2hw.cz)