Re: Snížení otáček asynchronního motoru

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Leden 16 10:26:06 CET 2013

To fungovalo tak, ze se vypoustely periody, nebo to dokazalo vyhodnotit
napeti, ktere vznika na motoru jeste pred tim, nez tyristor sepnul? Nemate
odkaz na schema? Ne ze bych to potreboval, ale je to takova nostalgie, co
vse slo udelat bez MCU.
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, January 16, 2013 9:24 AM
Subject: Re: Snížení otáček asynchronního motoru

Dne 16.1.2013 9:19, Martin Hanek napsal(a):
> Muj otec si udělal někdy v 70. letech triakovy regulator k vrtacce
> Narex. Byl tam jen triak, diak a par dalsich soucastek, zadny IO. Melo
> to i zpetnou vazbu (asi podle ss napeti te vrtacky?), ze to dmelo
> "silu" i pri malych otackach a drzelo je to velmi poctive. Bylo to
> schema z nejakeho Amara.

Vyuzivalo to napeti, ktere vznikalo v "prazdne" periode z tyristoru a ve
zpetne vazbe ridilo regulator.
V te dobe se jich hodne delalo, pamatuji si, jak jsem si tim znicil
vrtacku - 18mm vrtak 1ot/sec moment nadoraz , proud motorem taky a
chlazeni zadne.
Chtelo to pouzivat zaroven s regulaci i rozum :-(