RE: Snížení otáček komutátorového (WAS asynchronního) motoru

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Leden 16 09:08:09 CET 2013

Ve vysavači Hasky mam motor 1,6kw, taky uhlíkový, dodělával jsem mu plynulý
náběh při zapnutí a musím konstatovat, že jsem musel použít minimálně 20A
triak, protože BT139 hořely. Vždy se prorazily a zůstaly plně "seplé".
Filtry mam (c,r,l) tam jsou, zkoušl jsem tam varistor i transil paralerně s
motorem, nakonec tam zůstal varistor. Proč to BT hořelo? Velký rozběhový
proud? Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Wednesday, January 16, 2013 7:12 AM
To: HW-news
Subject: Re: Snížení otáček komutátorového (WAS asynchronního) motoru

On Wed, 16 Jan 2013, Jiri Foldyna wrote:

> Díky, poohlédnu se po nějakém vyřazeném vysavači. Na bastlení ještě po
> stěhování nejsem zrovna zařízený :-)

Tohle uz vypada profesionalneji :

   http://www.flajzar.cz/regulace/triakovy-regulator.htm

u zakladni varianty s malym chladicem uvadeji realisticke 2A a prodavaji
k tomu i vetsi chladic na vetsi vykon.. Zapojeni nejspis bude klasika
s diakem stejne jako ve vysavacich..

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7895 (20130115)

http://www.eset.cz

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 7897 (20130115)