Vyroba DPS sitotiskem bylo Osazovani QFN?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Leden 15 21:54:47 CET 2013

Původní zpráva ze dne 15.1.2013 od hutta.j na seznam.cz:

> Narazil jsem na pekne video, pan zvladl kompletni vyrobu DPS s
> jednim sitem na ktere umistil motiv pro leptani, nepajivou masku i
> potisk. Slo by pridat ctvrtou masku pro nanaseni pasty na stejne
> sito?

To není moc ideální. Na fotografickou masku a potisk je obvykle třeba
síto 32-55T a napnutí minimálně 24N, zatímco na negativní fotorezist
obvykle síto 100-120T, napnutí minimálně 18N. Jestli má už motiv masky
a potisku na sítu, pak by mohl použít nefotografickou masku a potisk,
potom by síto mohlo být tak 65-100T, pak by to jedním sítem šlo např.
společně 100T.

Běžné potisky barvami třeba na krabičku se dělají sítem ještě
hustějším, obvykle 120T napnutým minimálně na 18N.

Jak protlačit pájecí pastu sítem, to si moc dobře představit nedovedu,
ale třeba by se to nějak podařilo řídkým sítem. Ovšem 100T rozhodně
ne, snad někde kolem 30T by to jít mohlo.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem