Osazovani QFN?

Aleš Horký hwnews na roshor.com
Pondělí Leden 14 21:03:17 CET 2013

Pokud se jedna o sitotiskové sablony na nanaseni fotorezistu nebo masky, tak
ty jsem si udelal ze dreva, sitovinu jsem pri napinani prichytil
sponkovackou.

Co se tyka fotorezistu, fotomasky a fotopotisku (jedna se vlastne o bilou
fotomasku) jsem koupil u Zlinské firmy Britrade (www.britrade.cz) Dodavaji
barvy firmy SunChemical. Expozici provadim LED osvitkou 3,5minuty, vyvolavam
v chloridu draselném, stripuji hydroxidem sodným. Nevyhoda je ze nejmensi
baleni je 1kg (u masky dve plastove nadoby tusim ze je to 666g + 333g nebo
tak nejak, fotorezist je jednoslozkovy). Cena se pohybovala tusim kolem
1500Kč/kg. Barvy maji expiraci 6 mesicu - ja uz je pouzivam dva roky po tom
co mi prosly a stale funguji.
U fotorezistu však uvazuji ze prejdu na pevnej fotorezist.

Pokud se jedna o vyrobu sablon, zkousel jsem ruzne mosazne svitky, bronzove
svitky a nikdy to nebylo ono - nejak se mi nedarilo ten plech poradne
vyrovnat. Nyni delam sablony z Alpaky. Material se da objednat u pana
Sebesty - firma NORTE (www.norte.cz) Je nutne vzit cely panel 280mm x
1000mm, dodavají materiál od 0.1mm do 0.5mm. Za priplatek panel nastřihají
jak si reknete. Material jiz ma z obou stran naneseny fotorezist. Prislo mi
to perfektne rovny mezi dvema sololitovýma deskama. Cena byla kolem 1800kč
za panel + 30Kc za nastrihani + doprava ze SRN (jedna se o firmu Bungard)

Ales