Zkusenosti s napetovou referenci v ATMEGA8 ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 14 06:27:43 CET 2013

> No tak to je super. Tak to oproti memu starsimu datasheetu vylepsili
> vyrobni proces.

Toto ma zhodou okolnosti dost konkretne pozadie - pred asi 5 rokmi bol Atmel financne na tom dost zle a zacal sa zbavovat toho, co zerie najviac prostriedkov, t.j. vyroby (fabov). Potom nastal boom tzv smarfounov a zistilo sa, ze Atmel predtym este bol urobil genialny tah ked bol kupil Quantum Research, t.j. vedeli tie touchscreenove kontrolery robit a cez noc sa im zdvojnasobil dopyt. Niektori si mozno pamataju obdobie, ked sa nedali niektore z tych AVRiek kupit. Atmel si vtedy zohnal dodavatela vo forme fabu druheho sledu v ainland China a vtedy vznikli aj nove datasheety. Boli k tomu vydane aj prislusne PCN (product change notification), ale tie bohuzial sa priamo u Atmela zohnat pre nevagonovych odberatelov nedaju.

> Teda ze budou uz tak dost spatny parametr dale
> zhorsovat, to by clovek skoro necekal.

Analogove prvky v lacnom digitalnom procese su vzdy o kompromise.

> Az jsem docela rad, ze uz AVR nepouzivam.

Ono je to viacmenej jedno, nejake to prekvapenie sa najde vsade. Povedzte, co pouzivate, nech Vam aj to primerane znechutim... :-)

Ten datasheet (a erraty atd.) si proste treba vzdy dokladne prestudovat a bodka.

wek