Zkusenosti s napetovou referenci v ATMEGA8 ?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pondělí Leden 14 00:29:41 CET 2013

> Symbol Parameter Test Conditions Min. Typ. Max. Unit
> VO Output Voltage TJ = 25°C 4.6 5 5.4 V
> Aneb: že něco nějak náhodou je ještě neznamená, že to tak musí být vždycky
> ;-)

A kdyz koupim 100ks  78L05 znamena to ze budou rozstrelene od 4.6 do 5.4 a
prumer bude 5.0 nebo budou vsechny 4.7 ? Nebo tohle nevi ani vyrobce ani
ctenari datasheetu ?

Priklad : BC337-25 ma dle datasheetu proudove zesileni je  160-400 ale od
roku 1993 jsem nenarazil na jiny kus nez se zesilenim 250-300 a to jsem jich
spotreboval spoustu a kupoval po 10-50 ks mnohokrat za ty roky.....
Naopak onehda jsem koupil z komunisticke produkce JEDNU serii - 200 ks.
KC238 a tam co tranzistor to vyrazna individualita.
Prestoze oba tranzistory svym datasheetum vyhovuji - zkusenosti s realnym
rozptylem parametru naznacuji,  ze vyrobce BC337 je solidni a vyrobce KC238
byl TEchnicky SLAbsi...

Takze pokud neco stavite je treba pocitat s extremnimi parametry, ale o
vlastnostech dane soucastky od daneho vyrobce datasheet mnoho nerika ...

Zdravi Petr Kubac