Osazovani QFN?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 12 17:47:48 CET 2013

Jeste jsem zapomnel na vyvojku s stripper. Ty ceny vyvojky na eBay
jsou srandovni. Pokud vyvojku nedostanete v cene s resistem, tak si
kupte v drogerii Uhlicitan sodny cisty (Na2CO3), 1/2 kila stoji
kolem 50-60 Kc a mate to na nekolik zivotu. Jako stripper se pouziva
Hydroxid sodny, v drogerii kilo opet kolem 50-60 Kc.

PL

******************************

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 12, 2013 5:25 PM
Subject: Re: Osazovani QFN?

Mosaz 0.1mm jsem mel odsud. Mam pocit, ze A4 stala kolem 50 Kc.
http://www.etchworks.cz/rozmery-plechu/
Dry-resist mam odsud:
http://www.dioda.cz/index.php/vyroba-dps.html .
Lepsi ceny maji napr. na Slovensku:
http://www.eshop.emzet-robotics.sk/predaj/108/DUPONT-Riston-MM540-suchy-fotorezist---A4/
Ten z eBay vychazi o kousek draz, zase je bez postovneho.

Z jedne strany je nalaminovany dry-resist, druha strana je polepena
sirokou isolepou. Rikal jsem si, ze priste to zkusim jenom striknout
lakem Plastic, ktery s oblibou pouzivam na strikani elektroniky, ale
jeste jsem nezkousel, jestli ten lak prezije HCl. Odhadem bych rekl,
ze ano.
HCl a H2O2 je v "drogeriove" koncentraci, tj. 30-32%. Voda je 100%.
PCB to lepta za cca 2 minuty, tu mosaz kolem 10 minut.

PL