[OT] problem s tesnenim cerpadla u TC

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Pátek Leden 11 18:29:06 CET 2013

Osvedcene reseni mam. Dost casto opravuji cerpadla v průmyslových chladicich
vody, teleso cerpadla vzdy izoluji cca 8 mm Armaflexem a spoje jeste
prelepim Armaflexovou samolepici paskou. Takze odpoved zni: izolace!

Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Buchta
Sent: Friday, January 11, 2013 5:31 PM
To: HW-news
Subject: [OT] problem s tesnenim cerpadla u TC

Zdravim, vyskytl se necekany problem, jak jsem jiz psal, s tesneni
prirub cerpadla na primarni strane. Protoze je az za vymenikem, teploty
kapaliny se cyklicky pohybuji od +0.5 do cca -5 stupnu (letos velmi
poddimenzovany kolektor, presto to pri prikonu 1700W i s cerpadlama dava
skoro 5kW, bezi 20 minut a rozmrza 40-50 minut, pri soucasnych teplotach
barak vytopi i takto na 22 - 23 stupnu)

Jak se cyklicky v matici priruby tvori led z kondenzovane vlhkosti, tak
vytlaci tesneni (nejdriv plastove, ted i to bezne tvrde, coz me
prekvapilo, ale ono zmekne) dovnitr a je smradlava denaturovana potopa
za tezke prachy (no zatim ztraty tak 4l smesi coz jeste jde ;-) )
Nema nekdo osvedcene reseni? Ted jsem tam dal zase plastova tesneni,
ktera jsou aspon pruzna a do matice pred nasroubovanim natlacil silikon,
ktery by snad mel vyplnit prostory kolem tesneni, aby se tam nemohla
hromadit voda. Pokud to zas selze, tak budu muset premistit cerpadlo
pred vymenik, ale to bude orisek to tam porovnat aby byly trubky rovne.
Nastesti to je v plastu a to se svaruje jedna basen (a je to levne) ;-)