OT ... a ani Lin nie je proste zahad...

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Leden 8 00:50:39 CET 2013

On Mon, Jan 07, 2013 at 11:19:59PM +0100, Jan Waclawek wrote:
> Toto vsetko je fajn, lenze moja zakladna pointa bola, ze zle sa stalo
> uz pri pisani implementacie ext2. Nemal by byt dovod pustat fsck ak
> nedoslo k havarii (ani neviem, ci by bez nejakych prepinacov to fsck
> vobec tie adresare poskracoval a najma pouvolnoval inody).

Ano, tak dotaz byl na to jak spustit fsck (psal jste o letovani :).
http://serverfault.com/questions/294301/monotonic-growth-of-linux-directory-size-block-count
- ano je to tedy vlastnost (kdysi jsem to asi taky pozoroval)
- z linky vyplyva, ze lze volbou fsck -D tohle pozkracovat
- inody by se uvolnovat nemely. Inod odpovida polozce na filesystem
  (directory nebo file), alokuje se po blocich. Je mozne ovsem, ze se
  alokuji bloky, ktere mohou obsadit inody. Ted si nerozpominal nebo se
  mi to spis nechce zkoumat.

> Mimochodom, ASUS zaplatil za ten Xandros a nie nadarmo, od vanilla
> debianu je to ocividne hodne daleko - chodilo to aj v tom 2GB modeli,

tak co ja jsem zkusil ruzne klony debianu (typu ubuntu, kubuntu atd),
tak vesmes se za nejakou pridanou funkcionalitu platilo pomerne znacnym
domrsenim vyladenosti distribuce. Proste zatimco ja prubezne upgraduju
vsechny servery na dalsi release a u sebe upgraduju prakticky denne sveho
Sida ve stylu valici se distribuce, tak kolegova patlajici se s Ubuntu
nakonec radeji instaluji nacisto, protoze zavislosti upgrade neporesi
dobre. Stejne tak kolega co pouziva Fedoru. Dekuju nechci.

Ale samozrejme je mozne, ze ten Xandros (neznam) ma nejake featury
specielne pro vyuziti v tom EEE.

> a je tam aj firefox aj thunderbird aj openoffice. /etc/fstab je
> autogenerovany, takze do neho moc stuchat je asi neradno. Je to asi
> kvoli tomu, ze sa pri boote da stlacenim F9 este pocas POSTu vojst do
> menu GRUBu, kde je aj polozka ze sa ma pustit fsck... :-)

Hmm asi neni problem pridat. Standardne se do grubu generuji pro Debian
ke kazdemu kernelu dve polozky - druha je rescue, kdy rootfs je
readonly a lze tedy spustit fsck (kernelu je predan navic parametr
1 nebo rescue).

Ano. Je to vlastnost.

--
Zito