OT trochu neplati fyzika

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pondělí Leden 7 11:20:34 CET 2013

Ta celosvětová rarita je celkem přehnaná hláška .. podobných míst je na
světě už několik.
Na jednom jsem byl (v Řecku) a problém je, že člověk je při setkání s
tím v šoku, mozek prostě nedokáže přijmout fakt, že fyzika nefyzikuje.
Po návratu domů mě napadlo několik pokusů, co bych provedl, nicméně
jeden mě napadl už na místě - ze silnice bylo vidět moře, takže jsem v
nižším bodě lehl na cestu, kopíroval pohledem její úroveň a úroveň
hladiny byla stejně pod úrovní toho vyššího bodu. Nejčastější vysvětlení
na tohle je, že jsem blbě viděl.

Jeden z těch dalších pokusů byl, co se stane, když se ten "nižší" bod
zvedne o dvojnásobek jejich rozdílu (=otočíme směr kopce). Tzn. pokud
budeme uvažovat, že je ve skutečnosti "vyšší" bod nižší a voda (nebo
cokoliv) teče samospádem, tímto krokem bychom "nižší", ve skutečnosti
vyšší, bod ještě zvýšili a rychlost proudu by se měla zvednout.

Pokud má voda skutečně téct do kopce, měla by v tomto případě téct i do
kopce na opačnou stranu. A pokud by to fungovalo, můžeme tu postavit
velmi efektivní vodní elektrárnu ;D

T.V.