Snížení otáček asynchronního motoru

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Leden 6 17:26:19 CET 2013

> Tak jsem to zkusil, ale ta turbína, která tam fouká, dělá takový kravál, že
> nepoznám, co z toho je motor, a co to dmychadlo :-)
>
> JF

Zdravím,
  zkuste, pokud to jde, pomalu otáčet turbínou a tedy i motorem. U async
motoru by nemělo být slyšet skoro nic, maximálně nepatrný hluk ložisek. U
komutátorového uslyšíte zřetelný syčivě-pískavý zvuk kartáčů klouzajících
po komutátoru a při troše štěstí i pravidelné cvakání způsobené přechody
mezi jednotlivými lamelami.
  Zdraví Pavel