Snížení otáček asynchronního motoru

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Leden 6 09:52:52 CET 2013

On Sun, 6 Jan 2013, Jiri Foldyna wrote:

> hydromasáž). Dmychadlo perličky má tak velký výkon, že voda stříká na všechny
> strany, takže bych jej rád snížil. Předpokládám, že dmychadlo je poháněno
> asynchronním motorem. Existuje nějaká jiná možnost, než použít frekvenční
> měnič? Nepotřebuji výkon dmychadla regulovat, jen přiměřeně snížit...

V odsavaci reguluji ventilatory na 230V~ predradnymi odpory a funguje to
dobre. Proste snizeni napeti. Kdysi davno jsem pouzil triakovy regulator
na zdimacku na pomalejsi rozbeh a taky to fungovalo. Pokud ten motor neni
zatizeny nejakou zakladni brzdou kterou je treba prekonat, tak se rozbehne
i takto 'priskrceny' . Idealne ruzne vrtule ktere maji pri nulovych
otackach nulovy odpor. Ucinnost pak jde do kytek ale to Vas asi nezajima.