PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 6 05:33:57 CET 2013

Se zajmem jsem Vas navod precetl a docela by me zajimalo, kolik mate rukou  ;-)
Neumim si predstavit tento eskamotersky kousek:  "Rezist chytnu jen na hranu
nejbliz laminatoru a druhy konec drzim jednou rukou ve vzduchu"
Ten resist je uplne mekky material (aspon ten muj), takze pokud ho mam zdrzet
za hranu, znamena to ho drzet obema rukama napnuty. Nebo ten Vas je nejaky
tuzsi a je castecne samonosny?

Ja pouzivam mokrou laminaci. Ale oproti navodum na webu to nedelam v extremne
teple vode na hranici varu, protoze jsem si overil (aspon u me to tak funguje), ze
je ta teplota stejne prilis nizka a tak jsem to pak po polozeni stejne musel
prelaminovat teplem (po predchozim vyschnuti). Takze si nedelam nasili a delam
to v primerene teple vode, ve ktere se daji v pohode machat ruce.

Myslel jsem si, ze mokra laminace je z nouze ctnost a delame ji jenom my, co to jinak
neumime a nemame na suchou laminaci vybaveni. Ale pak jsem kolem toho cetl
dost informaci na webech vyrobcu tech folii, a ti se naopak shoduji na tom, ze mokra
laminace dava z principu lepsi vysledky nez sucha, a ze pro procesy s vysokymi naroky
na kvalitu ji pouzivaji i velci kluci s masinkami za moc milionu.

Laminuju to pak zehlickou. Mam v ni osazene teplotni cidlo, necham zahrat a vypnu,
takze nehrozi, ze zapne nahrivani v dobe laminace a teplota prejede pozadovanou.
Sice jsem si na to koupil laminator, ale ten uz rok lezi chudak hore nohama rozmontovany
a ceka, az do neho dodelam jinou regulaci teploty (dry-resist 110 C, kancelarska
laminace 130 C, toner-transfer 150 C) a hlavne az nejak vyresim moznost nastaveni
vzdalenosti mezi valci. Ty bezne levne laminatory jsou delane na tenky material, a kdyz
se do nich strci 1.5mm cuprextit, tak se valce prohnou do luku a uprostred to nema
pritlak. Chce to tam dat bud nejake pruziny, nebo aspon moznost sroubem nastavit
vzdalenost valcu od sebe.

PL