GSM sit a pohotovostni doba mobilu

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Leden 5 23:37:42 CET 2013

Kym som mal C35i + LiIon baterku, po dvoch rokoch som ju dobijal len
externe. Mobil po 10min ukoncil nabijanie a nevydrzala nic. Externe
som ju nabijal par hodin (cez noc) a vydrzala 4-5 dni. Znama vec pri
starsej baterke, stupne vnutorny odpor, nabijaci algoritmus detekuje
dosiahnutie finalneho nabijacieho napatia rychlo a ukonci nabijanie.
Toto sa da sledovat v servisnom menu Siemensov. Neviem ako sa sprava
C55, ten je niekde medzi C35i a mojim 6-rocnym stale pouzivanym ME75.
Baterku v nom mam povodnu od konca roka 2006 stale drzi 4-6 dni pri
nabijani iba v mobile. Za tu dobu telefonujem povedzme do 20min.

Pan Jirka ale pisal, ze clanky dal nove. Tu by ale mohlo "zafungovat"
to pamatanie si starej baterky. O tomto som cital, ale sam som tento
jav nepozoroval.

S pripojenim na zdroj je to pravda, telefon na zdroji nabil baterku,
vypol nabijanie a uz ho nebol schopny zapnut. Bolo treba zdroj odpojit
a pripojit znova.

Prepinanie medzi dvoma (viacerymi) BTS sa v servisnom menu Siemensov
da krasne sledovat (kedysi som sa tym bavil vo vlaku. Ako sa objavuju
nove bunky, stupa ich signal, zaroven klesa signal serving cell a
potom dojde k prepnutiu na najsilnejsiu z novych.. atd). To naozaj
moze znizovat vydrz baterky. Napr. ked cely den cestujem autom
>1300km, mobil treba nabit po 3 dnoch a nie po 5.

miro