Chlorid zelezity a rozklad (bylo: Re: PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 2 23:37:26 CET 2013

No, to tedy platí, když bezvodý či krystalický  FeCl3 nasypete do vody, ne?

A když tam nasypete hexahydrát, tedy to, jak chlorid obvykle koupíte?

Nebo ještě lépe, abychom se vrátili k tématu, když zahříváte dávno
hotový roztok na oněch 60 - 80 stupňů?

Řešme přitom významná množství řekněme z té litrové lázně, ne stopy (ty
tam budou vždycky). Významným množstvím myslím takové, které bude
opravdu zdravotně závadné při řádově jednom nadýchnutí. Vše ostatní se
totiž dá snadno ošetřit, příp. eliminovat.

---
Jirka