RE: Anténa pro GPS

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Středa Leden 2 14:46:17 CET 2013

Improvizovanou anténu jsem zkoušel. Na kousek drátu (cca1m - nesnažil jsem se ho ladit) uvnitř místnosti jsem si ani neškrtnul. Pak jsem použil venkovní anténu pro 144MHz na stořáru nad barákem. Na tu to šlo jak víno. Nakonec se mi nechtělo laborovat a na DX jsem koupil za 127kč externí anténu. Tu mám venku na balkónu a chodí to perfektně. Ale uvnitř v místnosti si to taky ani neškrtlo.

Laboroval jsem s tím tenkrát jak jsem stavěl ten GPS normál - http://ok1uga.nagano.cz/gps_normal.htm .

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Wednesday, January 02, 2013 2:28 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Anténa pro GPS

Zdravím,

měl jsem udělaný rychloměr na loď než mi ho synátor utopil a přemýšlím nad ho udělat znovu.
Před tím jsem měl použitý GPS modul včetně keramické antény.

Moduly bez antény jsou ale výrazně levnější, pošilhávám po něčem takovém:
http://dx.com/p/et-314-gps-engine-board-module-with-sirf-star-iii-chipset-80040

Dá se keramická anténa nahradit nějakým "proutkem l/4", nebo citlivost bude tak mizerná, že to nemá smysl?

Zkoušel jste někdo na podobném modulu improvizovanou anténu?

Díky za postřehy.

Zapik

=