Zpetna vazba spinanych zdroju - TL431

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Leden 2 14:19:41 CET 2013

Mate pravdu, jeden obrazek je obcas za 1000 slov.
Mam uz nakreslene schema,ale abych ho zjednodusil, dovolil jsme si malou maluvku.
http://files.uloziste.com/97951126cf4d9404/TL431.png

V1 predstavuje spinany zdroj s nastavitelnym vystupnim napetim, pricemz vystupni napeti V1 potrebuji nastavovat napetim odvozenym od V4,
LED1 predstavuje oprton pres ktery je rizen V1, R5 zatez pripojena ma zdroj.
V2, V3 jsou dalsi potencialy,ktere jsou k dispozici
Pokud by odporovy delic R3/R4 byl pripojen stejne jako anoda Tl431 bylo by vystupni napeti V1=50V
Pokud spodek R4 opru o napeti, zde naznaceno U2+V5 muzi vystupni napeti ridit, tak jak jsem to nakreslil by bylo V1=40V

Problem je, ze zemi ridici eletroniky je kladna vetev V1 viz zemnici znacka.
Pokud bych to chtel udelat takto tak nemuzu pouzit primo DAC z ridici elektroniky, ale musel bych misto V5 pouzit
od ridici elektroniky galvanicky oddeleny DAC coz mi prijde slozite, respektive drahe.

Kdyby existovalo neco jako Tl431 pro zaporna napeti slo by to cele otocit a pro obvod zpetne vazby by kladna vetev V1 byla take zemi a pro rizeni by slo pouzit  naspeti odvozene od V4.
Nicmene nic takoveho asi neeexituje?

Pokud bych to nechal takto, tak mi prijde logicctejsi nechat delic R3/R4 napevno a DAC (V5) pouzit jako referencni napeti v (obvodu misto TL431)
Proto jsem se ptal po reseni TL431 z klasickeho zesilovace.

Snad jsem se jiz vyjadril presneji.
Doufam, kdyz mam v zapojeni vice nez jeden zemni potencial tak mi to prijde jako velky problem a docela v tom plavu :-)

Samozrejme o zpetnich vazbach spinanych zdroju moc nevim a neprijde mi to az tak jednoduche, tady pan o tom napsal knihu tak predpokladam jistou slozitost stabilizace takove vazby.
http://cbasso.pagesperso-orange.fr/Spice.htm

Hutta