Zpetna vazba spinanych zdroju - TL431

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Leden 2 13:07:44 CET 2013

Pres vanoce jsem realizoval svuj prvni spianny zdroj na sitove napeti
(flyback rizeny TOP271EG).
Kupodivu to cele nevybouchlo a v ramci mezi, ktere jsem mel ve vrabcim
hnizdu odvahu otestovat to i fungovalo podle predpokladu.
Ve zdroji mam zatim klasickou zpetnou vazbu,  optron + TL431 + odporovy
delic (pro regulaci potenciometr).

Puvodne jsem chtel vse zachovat a vysupni napeti zdroje ridit napetim,
kterym bych podeprel spodni konec odporoveho delice. Az pri kresleni mi
doslo, cela ridici elektronika z ktere to chci ridit plave na potencialu
tohoto zdroje.
Sice me napadlo pouzit nejaky maly DAC (AD5641), ten povesit na "zem"
spinaneho zdroje a galvanicky oddelit digitalnim izolatorem. Nicmene to by
pak vedle TL431 byla dalsi reference pro DAC, DAC samotny a izolator  (Si840
x).
Idealnim resenim by bylo hledet na spinany zdroj jako na zdroj zaporneho
napeti, tedy + spinaneho zdroje povazovat za zem, ale nejspise neexistuje
neco jako TL431 pro zaporna napeti?

Obecne, i kdybych zustal u reseni s DAC, prijme mi  nesmyslne nechat TL431 a
vede dalsi, asi lepsi, referenci . TL431 je vlastne refernece + zesilovac
viz
http://www1.futureelectronics.com/doc/BCD%20SEMICONDUCTOR/AS431BNTR-E1.pdf
nevite o nejake aplication note nebo podobnem materialu,ktery by resil
nahradu Tl431 klasickym zesilovacem. Jde mi o to, aby byly vyreseny zakmity,
doporuceny soucastky, analyzovana presnost,atd.

Hutta