Kouzla s obrazky (bylo: Re: Náhrada tranzistorů ze SSSR (Re: Jméno firmy))

Středa Únor 27 12:53:27 CET 2013

Vyslovím kacířský názor, ale nejllíp mi vychází JPG, když se ví, jak :-)
Takže postup:
1. Vezmu naskenované schema a spustím Gimp.
2. filtry/vylepšit/maskovat rozostření. Poloměr 100 a víc, míra 1 a víc.
Zvýší to sytost čar a kontrast okolo čar, obrázek se dost vylepší.
Nefunguje to na velké černé plochy.
3. barvy/křivky a podle potřeby ještě kontrast zvednu.Nebývá dobré
udělat to jen černá/bílá, pak jsou hrany čar okousané.
4. soubor/exportovat (ve staré verzi Gimpu uložit), typ souboru JPG
(stačí přepsat příponu).
V okně Export obrázku jako JPG kliknout na Pokročilé volby.
Podvzorkování mám nastavené na 4:4:4, u černobílého je to šedivé.
Důležité - vyhlazování dát na 0, pak komprese nedělá obláčky kolem hran,
ale komprimuje se jen snižováním hloubky barev. Kvalitu nastavím třeba
na 20%, pod 10 to přece jen nějaké ošklivosti dělá.
Teď jsem to zkoušel na obrázku 5100x7014. Černobílý BMP ze skeneru má
34,5MB. JPG z Gimpu má 1,7MB a když ve starém Paint shop pro snížím
počet barev na 16 a uložím jako GIF, má to 3,62MB.

Anděl