OT: MB na domaci server s napajenim 12V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Únor 26 14:46:12 CET 2013

Já bych nedělal měnič na 230 AC, ale na kousek pod 300 DC. Pak stačí přes
diodu zapojit na výstup usměrňovače v PC zdroji, nebo je vhodně zkombinovat.
Celé to pak může fungovat zcela triviálně tak, že:

1. Víme, že např PC zdroj funguje od 240 V DC.
2. Víme, že při 230 V AC na vstupu je za usměrňovařem zvlněno 290-320.
3. Záložní zdroj bude jako svůj výstupní C využívat vstupní C v PC zdroji.
4. Záložní zdroj bude mít nastaveno 260, takže za normálního provozu bude
vykazovat stav "přepětí" a bude z 12 V žrát jen klidový odběr řídícího IO.
5. Při výpadku napětí sleze k 270 a tam bude drženo zdrojem z 12.

V případě aktivního PFC je to podobné, jen s tím půjdeme za PFC.

PH

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Nooo to uz me take napadlo si ten menic postavit, ale napadla me jeste
jina vec...

jestli by nebylo resenim to udelat trosku jinak a mozna byt to bylo
uplne nejelegantnejsi....

nechat bezet server na 230V s tim, ze bych udelal prepinac detekujici
pritomnost sitoveho napeti a v pripade vypadku bych zapnul menic
12V/230V a prepnul vstup do serveru na vystup menice - jen nevim zda to
prepnuti ten server ustoji - tipuji ze asi ano, protoze uplne stejne to
v podstate delaji offline UPSky

muselo by se to udelat asi tak aby prepnuti bylo na sepnuti rele -
sepnuti asi je rychlejsi a menic bych zapinal asi mosfetem, aby nabihal
malinko rychleji nez sepne rele