Modul Eth PHY pro obecne pouziti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Únor 25 15:38:35 CET 2013

Také mám zkušenosti s rozsáhlými instalacemi. Řešení jsou 2:

- Kdysi jsme natáhli kabel mezi dvěma baráky někde v polích za prahou. Bylo
to v zimě, tak to provizorně vedlo vzduchem, UTP namotáno na nosném laně od
starého telefonního kabelu. Řekli jsme jim, že je nutno to do léta zakopat,
což v zimě nešlo a v létě bude po prvním belku konec. Samozřejmě toi tak
nechali a při prvním belsku konec... Cena výkopových prací ale vycházela
mnohem dražší, než vzniklá škoda. Konečným řešením tak bylo, že na obou
koncích kabelu byl nejlevnější switch a z něj pokračování dále. Vedle
krabice s náhradními, aby se to po bouřce dalo hned vyměnit:-)

- Udělat to opravdu pořádně, hlavní je, aby přepětí mohlo chráněné zařízení
obejít a pokračovat do PE. ALe je to relativně náročné a vyžaduje to myšlení
na straně uživatele, který to použije.

Pro různé PoE krabičky je další možnost:

- Zařízení napájené z PoE je na konci kabelu, přičemž je to jediná vodivá
cesta, co do té věci vede. Pak stačí poměrně nenáročná ochrana proti přepětí
mezi všemi dráty a GND. Vhodné pro WiFi routery, meteostanice a pod.
Uživateli je pouze nutno vysvětlit, že to skutečně nesmí s ničím spojit, ani
se zemí.

PH

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
V dodatecne zabezpeceni proti ESD ja osobne moc neverim, a delat ho tam
nebudu.
Kdyz jsem kdysi davno jeste instaloval pocitacove site (a casto i dost
velke, pro
rozlehle arealy), tak prakticke poznatky byly, ze pokud se stane pruser typu
blesk,
tak odchazely uplne stejne drahe karty jako ty nejlevnejsi, ktere casto ani
nemely
vn kondenzator na stredech vinuti. Vice zalezelo spis na kabelazi (mym
velkym
favoritem je kabelaz FTP, jinou jsem pak pozdeji uz ani neinstaloval).
Vyrobci PHY nejsou pitomci a verim, ze pro potlaceni vlivu ESD udelali co
slo.
Na Mars to neposilam, a tady na zemi ten pripadne odesly IO za par kacek
snadno vymenim (se spravne natahankou kabelazi jsem ale moc vadnych sitovych
karet v zivote nevidel).