curve tracer, prva inkarnacia

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pondělí Únor 25 11:04:43 CET 2013

Musim uznat, ze Jano ma inspiroval.
Curve tracer, ako rodiaci sa projekt, zahrnajuci v sebe zariadenie na
meranie a sledovanie VA charakteristik (nielen) polovodicovych
jednobranov, kamen mudrcov, nesmierny kus odhodlanosti na velky
projekt a zaroven nevysloveny zavan horkosti nad nikdy nedokoncenym
zariadenim - tento gulas je pre mna nesmierne silna zivna poda na
rychlokvaseny jednodnovy projekt.
Taketo projekty mam rad, lebo kym Jano napise otazku do plena -
smerujucu na najvhodnejsi tym displeja - ja mam uz zospajkovany
hardware a kym dostane prvych 72 off-topic odpovedi, ja mam odladeny
svoj curve tracer :-)

Priatelia, tu je:
http://jaromir.xf.cz/_fil/chskop1_d.pdf

Este raz podotykam, zbuchal som to za jeden den. Nebol to den v kuse,
ako 24-8 hodin (ratame spanok ako uzitocnu vec), ale praca rozlozena
asi do dvoch dni. Na zaciatku som si stanovil ciel - zariadenie,
ktoremu podstrcim suciastku a on mi zmeria jej VA charakteristiku,
vykresli na displej (ale nic by sa nestalo aj keby tam nebol) a posle
surove hodnoty po seriovej linke. I tak sa stalo. Je to cele
poskladane z vyvodovych suciastok, na dvoch odrezkoch univerzalnych
plosnych spojov s rozmermi 68*22mm (u mna aj tie odrezky su v rade
E12). Pouzity dsPIC bezi na 1/20-tine svojho nominalneho vykonu a to
este vacsinu casu stravi cakanim. Jedinym kriteriom vyberu pre mna
bola pritomnost viac ako jedneho sample-and-hold obvodu na cipe a
dsPIC33EP64GP502 bol prvy, ktory mi v sufliku vbehol pod ruku. Inak by
to zvladol nejaky 8-bit.
Treba dodat, ze toto zariadenie je uplna kravina a nie som si isty, ci
v nom budem pokracovat. Myslim, ze moze dostojne odpocivat v sufliku,
medzi minulymi aj buducimi zbytocnymi projektmi :-)