Elektronický startér

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Únor 23 16:48:23 CET 2013

No a nakonec ještě dodám,  že se to dá chápat i jako sériový RLC
rezonanční obvod, tvořený tlumivkou předřadníku, tím kondenzátorem M47 a
ztrátovými odpory (další složky zanedbávám). Aby to nebylo tak
jednoduché, tak ten obvod je napájen sinusovým zdrojem (síť) a je
"náhodně" spínán zmíněným dvojpólem, řazeným sériově.

Pro event. výpočet napětí na zářivce (předhodový děj min. 2. řádu) je
zajímavý okamžitý součet napětí sítě a napětí na tlumivce...

Já bych "od boku" řekl, že to moc fungovat nemůže (neboli že rezonanční
překmit popsaný výše bude malý), ale asi to funguje. Třeba ta zářivka
tolik nepotřebuje.

Případnou teorii nechť rozvinou jiní ;-)

---
Jirka