[OT] Kde jsou limity integrace?

AZe aze na seznam.cz
Středa Únor 20 09:46:46 CET 2013

Mne fascinuje, když mi někam upadne 16GB pidikarta do foťáku a sotva ji
najdu. Jak se tam vejde těch 16GB x8 buněk + vše okolo, to mi hlava nebere
:)
Ještě tady mám Olympus C840 s 2MB kartou. Není to tak dávno....
aze

----- Original Message -----
From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 20, 2013 2:36 AM
Subject: Re: [OT] Kde jsou limity integrace?

Mě osobně fascinuje už to, že vůbec ten čip přežije svoji výrobu:-)

Jestli tam mají být prvky velikosti 30 nm, to aby se při výrobě svítilo 15
nm. Jenže takovej foton 15 nm má energii 80 eV, tedy ionizuje cokoliv, resp.
vzhledem k tomu, že obvyklé ionizační energie končí někde kolem 10 eV, tak 1
foton ionizuje víc atomů najednou. Fotoefektem umí vyrobit 80 V, což přeci
nemůžou vydržet součásti integráče, kterej má v Absolute maximum ratings
psáno Vcore třeba 1,2 V.

PH