Aky graficky displej na bastlprojekt?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Úterý Únor 19 21:40:02 CET 2013

STM32 vidim jako dobrou volbu, ne ze by to snad byly tak vyjimecne ARMy, ale
jsou popularni v cine a tak
lze na ebay najit treba toto
http://www.ebay.com/itm/1PCS-STM32F103C8T6-LQFP-48-STM32F103-ST-/
251054892553?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a7409a609

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
Datum: 19. 2. 2013
Předmět: Re: Aky graficky displej na bastlprojekt?

"STM32F4xxx na to sedi jak pr.el na hrnec, jeste vyvest aspon na piny
ethernet (nebo tam dat rovnou nejaky klasicky PHY.
Akorat se ten procesor blbe shani, jako soucastka stoji vic nez kit s
dalsim hafem soucastek a rozhranim - asi bych sel cestou kanibalismu
(nebo koupit na e-bay asi pujde rozumneji)
Zdroj nejaky klasicky step down menic (kolem 1A jsou v SO8 za par korun
+ dioda a civka)
Z 5V na 3.3V linearni stabilizator
Nevim jestli je u tohoto CPU principielne mozne, aby se do LCD sypala
data pres DMA, sbernici na SRAM myslim ma tak to podle toho zapojit
jestli jo. Skoda, ze nema interface na SDRAM, je blbe, kdyz ma procesor
srovnatelne pameti jako graficky cip v displeji ;-)
Ale to ma pokud vim jen ATXMEGA (a je to super vychytavka)

Dne 19.2.2013 15:20, Jan Waclawek napsal(a):
> Zdravim vsetkych,
>
> Pred tyzdnom som tu nadhodil otazku grafickeho displeja pre bastlprojekt,
vid dole. Padlo viacero navrhov a nazorov, a zda sa, ze optumalna volba je
modul s 3.2" farebnym QVGA (320x240) LCD s kontrolerom, z ebay, jeden z
odkazov som okopiroval dole. Zda sa, ze "dodavatelov" takychto modulov (i
ked s otaznou kompatibilitou) je viac, ma vyvedene signaly na "normalny"
konektor a su ponukane uz niekolko rokov, co je aspon aka-taka "zaruka"
buducej dostupnosti, a zmesti sa do navrhovaneho ramca cca 300Kc/15E. Plan B
je potom u miestneho (europskeho) kupeny podobny (aj ked kvoli cene mozno
trocha mensi) displej a vyrobit medzikus, aj ked to rozhodne vyjde vyrazne
drahsie.

> Ako priklad som uviedol predtym rozoberany akoze curve tracer, co
samozrejme vyvolalo otazku o uzitocnosti draheho displeja pre takyto
projekt. Zamer vsak bol sirsi. Takych bastlprojektorv, ktore by profitovali
z grafickeho displeja vacsieho nez maleho, je podla mna viac. Su to take,
ktore potrebuju zobrazit vacsie mnozstvo textu alebo graficku informaciu, a
kde pripojenie k PC je viac obmedzenim nez vyhdou (to sa pritom nevylucuje
ako eventualita). Namatkovo ma napada jednoduchy osciloskop/LA a
"odpocuvace" roznych protokolov (typu diagnostika v aute ci rozne
modbusoidy); urcite sa najdu aj ine.

> Takze zamerom je akysi "substrat" pre taketo projekty, ku ktorym by sa
dala pomerne lahko dobastlit projektovo specificka cast. Okrem samotneho
displeja si predstavujem teda este mcu a zdroj(e).

> Mcu nema cenu volit iny nez ARM strednej triedy; najlepsie ak v jednom
pinoute existuju varianty nahor aj nadol. Onchip USB pre konektivitu s PC,
onchip ADC (a podla moznosti aj DAC - PWM je ostara) pre
zednodusenieprimarnych bastlov analogoveho charakteru. (mini/mikro)SD ako
mass storage, aj kebyze sa nepouzije/neosadi. Na pinove listy vyvedene
relevantne piny (podla moznosti aj I2C/SPI/UART). Prepojenie s LCD podla
moznosti nejako flexibilne (kablom, ktory sa da nabastlit), kedze nie je
ista kompatibilita roznych modulov. Nejake LED a par tlacitok, mozno nieco
ako MAX(3)232 pre RS232 (to moze sucasne sluzit aj pre bootloader a aj ako
jednoduchsia varianta konektivity s PC). Viac asi nic, netreba to prehanat.

> Zdroj by mal vychadzat z napajania z USB, t.t. "kriplovych" 5V, pricom mcu
je na 99% 3V (resp. 3.3V). Bolo by vsak super, ak by sa dalo napajat bez
problemov aj z 12V (napr. pri pouziti v aute), prip. z nejakeho ineho
akumulatora. A mozno by bolo fajn, ak by zo zdroja liezli napatia pre
pripajany primarny bastl, ale to je velka neznama (5V, +-12V...???).
Podotykam, ze moje znalosti v tejto oblasti zacinaju a koncia pri 78xx... :-
)

> Predstava o nakladoch je do cca 1kKc/40E, t.j. cca 700Kc/25E bez displeja
- samozrejme len suciastky a DPS, robota sa v ramci bastlprojektu nerata.

> Prosim o komentare, nazory, navrhy.
>
> Dakujem,
>
> wek
>
> -----
> http://www.ebay.com/itm/3-2-TFT-LCD-Module-Display-Touch-Panel-PCB-Adapter
- SD-Card-Socket-240X320-/350631277050?pt=UK_BOI_Electrical_Components_
Supplies_ET&hash=item51a340b1fa

(vratane pripadneho konektora), tak sa to stane nie prilis atraktivnym.

> Dostupnost by bola fajn v nejakej miestnej drogerii. DX a spol. su mozno
dobre zdroje, ale predsalen je to na dlhsie lakte. Ale ak ten isty kus
(alebo 100% nahradu) ide zaobstarat aj v miestnej drogerii ale trebars
drahsie, no tak to znie ako celkom dobre.

> Pod dostupnostou rozumiem aj to, ze by bolo fajn, ak by bola aspon akataka
sanca, ze sa buda dany typ dat zaobstarat aj o niekolko rokov... Ja viem ze
je to tazke, ale mozno u modelov, ktore su na trhu uz dlhsie, alebo su od
znamejsich dodavatrlov, mozno maju vacsiu sancu...?

> Mozno by jeden z faktorov zvysujucich sance mohlo byt aj existencia
variant, napr. niekolko modelov s tym isty kontrolerom, najlepsie od roznych
vyrobcov, hoci aj s inym konektorom (na plosak by sa nacmarali oba a osadil
len jeden).

> Obavam sa, ze ostatne faktory ostanu ako podruzne. Pekne by vsak bolo
rozlisenie aspon 256x256, hoci aj monochrom...