RE: Spojka koaxiálního kabelu

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Únor 19 09:44:55 CET 2013

Hmmm... Pokud to bylo ve vlhku mohla voda/vlhkost navzlínat do opletení kabelu a to pak zoxiduje. Často v délce několika metrů. To bývá důvod zásadního zvýšení útlumu kabelu. Na televizních kmitočtech to může znamenat třeba i desítky dB. V takovém případě pak jedině vyměnit kabel. Ale to jsi jistě nechtěla slyšet :-). Opletení musí být čisté, lesklé bez známek koroze, měděnky, černání. Jinak je zle. Konce kabelů je VŽDY nutné chránit proti vnikání vlhkosti.

Pokud je to společná anténa mělo by se to udělat alespoň trochu slušně. Udělat tam spojku s F-konektory nebyl špatný nápad.

Nebo pokud se to dá pájet tak to udělej jak jsem psal původně, dobře to zaizoluj proti vnikání vlhkosti a nikomu to moc neukazuj :-). Ve společných anténách zpravidla bývá přebytek signálu, takže malý útlum nevadí. Co je ale horší je to, že pokud do obvodu vneseš nehomogenitu, může to u Tebe fungovat ale ta nehomogenita se přetransformuje někam jinam a někomu jinému televize nepůjde. Když si ten dotyčný objedná někoho s měřící technikou tak tu Tvoji nehomogenitu snadno najdou a Tobě dají za uši :-). Stále si myslím, že pájený spoj může být lepší než ta plastová spojka.

Dobrý trik proti vnikání vlhkosti je namatlat konce kabelů (hlavně opletení) Rezistinem. Ten navzlíná do kabelu a zabrání navzlínání vody. Bacha ale aby se ti nedostal do šroubovaných spojek. Ty umí dobře odizolovat :-). Radioamatéři často tento trik s úspěchem používají.

	Martin.

2Fodbocovac/
Když jsem jej vykuchala, koupila jsem místo něj normální průchozí
zásuvku a rozvod je zase udělaný provizorně. Jenže to mne poněkud
neuspokojuje a chci to vrátit zpět do normálu.

     Díky za postřehy, jdu to zkusit namontovat a pak se uvidí.

Saša Svobodová

PS: nejsem maniak se čtyřmi televizemi, ale mám dvě zásuvky v obýváku
(na každé straně jednu), další je v ložnici a poslední v pracovně. Toho
času nepoužívané, ale časem se hodit mohou.