Vikendovy kviz

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Únor 17 03:21:40 CET 2013

Přidal bych nějaký procesor s integrovaným ADC, to je jediná součástka :-)

Franta

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
Datum: 17. 2. 2013
Předmět: Vikendovy kviz

"Dobrý den všem,

toto zadání mě napadlo minulé pondělí při kroužku, když jsme chtěli nabít
velký kondenzátor na 150 V, ale ukázalo se, že nevíme kde je voltmetr.
Základní myšlenka je, že nabíjení probíhá dost pomalu a je prostě potřeba ho

v jistém okamžiku zarazit. Jelikož není jisté, jaké má parazitní vlastnosti,

nelze nechat nabíjet po vypočítanou dobu. Chce to tedy voltmetr (pokus jsem
nakonec provedl s banálním indikátorem, který rozsvítí LED při onom napětí),

ale zároveň vzniklo toto zadání úlohy:

Navrhněte voltmetr, který ani nemusí být moc přesný, hlavně má být schopen
zobrazit průběh růstu napětí do 150 V + nějaká rezerva. Vstupní odpor
nejméně 1M, rychlost nejméně 50 SPS.

Máme k dispozici:
- zdroj 12V
- kontaktní pole, ve kterém je 4017 s připojenými 10 ks LED, anodami k
výstupům, katody spojené, 4584, 2x blokovací C
- odpory a kondenzátory hodnot a počtů dle libosti
- 4148, BC546C a BC556C v počtech dle libosti

Vyhrává ten, kdo splní zadání přidáním nejmenšího počtu součástek do
kontaktního pole.

PH